maandag 8 juni 2009

Tijdens het rommelen in mijn "schuur" tuinhuis, atelier of hoe men het ook noemt, viel mijn oog op de oude boeken van opa. Zoals in de andere collage is te zien heb ik van de prenten foto's genomen. Een bundel zit vol afbeeldingen van rembrant en de andere zijn uit het boek "faust". Natuurlijk kon ik het niet laten om ook van het oude kacheltje van mijn opa (stond altijd in zijn atelier) en de oude theekist een foto te nemen. Het kacheltje stook ik nu nog steeds op als ik hier aan het werk ben. Ik heb in de achterkamer de oude boekenkast van mijn opa en oma staan en ik heb er gelukkig heel wat mooie exemplaren in kunnen bewaren. Zo ook de boeken met de prachtige prenten. Nu heb ik in deze ruimte ook centrale verwarming maar ik ben toch bang dat het op den duur verstandiger is om de heel speciale boeken maar in huis te leggen omdat de kachel natuurlijk niet altijd op temperatuur is, want ik zit er uiteindelijk niet iedere avond.....
Door de tuindeuren kijk ik uit op het eiland wat nu helemaal vol gegroeid is. Het is een eldorado voor de vogels, eenden koeten etc. Het is een rustpuntje tussen de nieuwbouwwijk die achter onze huizen is gebouwd. Ik prijs mijzelf erg gelukkig dat ik deze mooie ruimte extra heb naast mijn huis en deel dit graag met jullie.

Geen opmerkingen:

ook leuk

Related Posts with Thumbnails